Етика

Зразковий ансамбль сучасного танцю
міський Будинок культури м. Рівне

097 120 46 87


Контактна імпровізація та партнерінг

   КОРОТКА ІСТОРІЯ.

   Під час перебування на Гранд Юніон - конференції в Оберлін Коледжі в січні 1972, Стів Пекстон зробив роботу з 11 танцюристами, в якій вони кидали, заплигували, стикалися, валялися один по одному безперервно протягом 10 хвилин. Ця робота називалася "Magnesium" (Магній).

    Тієї ж весни, під час викладання в Беннінгтон коледжі, Стів зустрів двох студентів - Леона Фелдера і Ніту Літтл, що мали подібний інтерес до фізичних рухів тіла, і експериментували з падінням, підйомом і обміном ваги при взаємній підтримці. У червні 1972, за підтримки Чейндж Інкорпорейтед Стів зібрав 15 кращих атлетів, які навчалися у нього рік чи два, обох статей, для дослідження принципів і можливостей комунікації виявлених в "Magnesium". Перший тиждень було проведена в репетиціях. Під час другого по п'ять годин на день вони публічно демонстрували робочий процес в Вебер галереї в NYC. Ця подія була названа контактною імпровізацією. Серед учасників були Лаура Чепмен, Стів Крістіансен , Барбара Діллі, Леон Фелдер, Мері Фулкерсон, Денні Лепкофф, Нита Літтл, Еліс Люстерман, Курт Сіддал, Ненсі Старк Сміт, Ненсі Топф і Девід Вудберрі.

   Натхненна цією подією, робота тривала. На початку 1973 Стів Пекстон, Курт Сіддал, Ненсі Старк Сміт, Нита Літтл і Каен Радлер здійснили тур по Західному Узбережжю , проводячи майстер-класи з контактної імпровізації і виступаючи під назвою "Ви прийдете і ми покажемо вам, що ми робимо". Атмосфера виступів залишалася неформальною : без музики, спеціального освітлення і костюмів, глядачі навколо, дуети і тріо чергуються з сольними танцями. У червні 1973 Стів привіз групу в Європу для демонстрації Контакту в Ль'Аттіко галереї в Римі.

   В 1974, в районі затоки Сан-Франциско, Нита, Курт і Ненсі викладали Контакт, поширюючи нову форму, створюючи середовище для розширення роботи. Разом в 1975 вони утворили "Re-Union", першу формальну групу контактної імпровізації, котра трапляється один раз на рік для проведення турів по Західному Узбережжю з перформансами і класами. В триваючий діалог про розвиток контактної імпровізації незабаром включилися сотні інших індивідуумів і груп. Contact Newsletter (тепер - Contact Quarterly), був створений з ініціативи "Re-Union" в 1975, під редакцією і продюсуванням Ненсі Старк Сміт і сприяв комунікації між географічно віддаленими одна від одної викладачами, танцюристами і практикуючими Контакт. Натхненна творчістю ця робота продовжується.

   Лиса Нельсон і Ненсі Старк Сміт

ВИЗНАЧЕННЯ.

   Контактна імпровізація - вид, форма руху, імпровізаційна за природою, залучаюча два тіла в зіткнення, які спонукають імпульси, інерцію і вагу тіл, передаються через точку фізичного контакту, яка постійно обертається навколо тіла танцюристів ... Танцюючі тіла гойдаються, відскакують, крутяться, перекочуються і перелітають один через одного, обертаючись відносно загального центру.

    Курт Сіддал (1975)

   Контактна імпровізація - спроба розуміння.

    Danny Lepkoff

   Контактна імпровізація - це шлях, спосіб бути разом і взаємодіяти на чисто фізичному рівні. Найважливішою турботою при цьому є стимулювання здорового взаємодії. У танці один обов'язок повинен бути виконаний неодмінно - постійне зусилля концентрації на фізичних, тілесних відчуттях моменту зміни ваги, рівноваги й нерухомості. Це не процес ідентифікації за допомогою думки, що це  тілесні відчуття, вам не потрібно знати "які фізичні відчуття ви переживаєте", ви повинні знати тільки як постійно тримати фокус на своїх відчуттях. Сила і частота цього зусилля концентрації стають стимулом здорової взаємодії з іншою людиною в танці.

   Простота форми контактної імпровізації - це дар. Це цінне тим, що це - Шлях для тебе і до себе танцювати разом. Подружитися, допомагати силам інерції і гравітації - значить танцювати з почуттям гумору і незмінним смиренням, прийняттям дійсності як вона є - значить виявити, відкрити істинне "Я", істинне існування, розкриваючи природу істинного спілкування.

   Сутність такого танцю є концентрація і увага, тільки це повинно вести танцюриста, тільки через це постійне зусилля ми можемо продовжувати танцювати.

   Контактна імпровізація - форма руху в дуеті. Дві людини рухаються разом, у зіткненні, підтримуючи спонтанний тілесний, фізичний діалог через кінестетичні чуттєві сигнали розподілу ваги та інерції. Тіло, в міру усвідомлення відчуттів інерції, ваги та балансу вчиться розслаблятися, звільнятися від надлишку м'язового напруження і відмовлятися від деякої кількості намірів і вольових установок для того, щоб не суперечити природному ходу речей, перебувати "в потоці", використовувати те, що під рукою. Такі навички як падіння, перекочування і знаходження вгору ногами досліджуються тілом і ведуть його до усвідомленням своїх природних рухових можливостей.

   Нескладні і прості дуетні вправи дозволяють парам досліджувати і фокусувати увагу на специфічні відносини, з якими доводиться мати справу у вільній імпровізації - підтримувати і приймати вагу іншого тіла, віддавати йому свою вагу, стрибати на нього, лежати і кататися по ньому. Одного разу ці прості вправи і відчуття вводяться в сферу органічного руху тіла, стають легко доступними йому, при цьому виникає можливість вираження величезної енергії самого тіла. Стає дуже важливим розвивати спритність, почуття балансу, щоб вони могли працювати в динаміці, при фізичній дезорієнтації і гарантувати безпеку, покладаючись при цьому на один тільки інстинкт виживання.

   Вся ця робота призводить до вільного танцю в дуеті: експеримент, вільні дослідження наодинці з партнером можливостей руху, можливість пограти, можливість спільної творчості, можливість просто бути і говорити через своє тіло.

   Контактна імпровізація істотно прояснює розуміння органічного руху тіла. Органічний рух - маніфест дії безпосередньо в діяльності розгляду, аналіз фізичних сил навколишнього середовища, зовнішніх умов, серйозності існування важливого впливу, руху, в якому тіло і почуття зайняті, залучені в зусилля по самозбереження, виживанню. Спорт та ігри розвивають можливості органічного руху . "Контакт" називають арт-спортом. Контактна імпровізація з переконанням доводить, що сфера органічного руху тіла не має обмеження і багата можливостями для вираження всього себе, всєї істоти.

   Danny Lepkoff

   ДЕЯКІ ПРИНЦИПИ КОНТАКТНОЇ ІПРОВІЗАЦІІ.

   Рух слідує за зміщенням точки контакту між тілами партнерів. Переважає рух при зіткненні двох тіл, пошук взаємних просторових траєкторій при взаємодії з вагою тіла. Танець направляється відчуттями партнерів, їх наміром зберегти чи не зберігати фізичний контакт і продовжувати пошук взаємної опори.

   Відчувати шкірою. Майже постійний фізичний контакт між партнерами спрямований на використання усіх поверхонь тіла для підтримки власної ваги і ваги партнера .

   Перетікання. Увага спрямована на сегментацію тіла і рух одночасно в декількох напрямках. Послідовне включення частин тіла в поєднанні з їх посилом  в декілька різних напрямках. Постійне зміщення ваги на сусідні сегменти розширює можливості імпровізації і пом'якшує падіння і перекати. Сегментація тіла і множинність напрямків створює ефект суглобистими рухами. На відміну від традиційних модерн - технік, де так само використовуються подібні прийоми, але акцент робиться на одному напрямку або простій протифазі, в контактній імпровізації часто використовується вільний потік інерції поза жорстким контролем.

   Відчуття руху з середини. Орієнтація і увага на внутрішньому просторі тіла. Вторинна увага на формі тіла в просторі. Контактні імпровізатори більшу частину часу проводять, концентруючи увагу у середині тіла з метою сприйняття найтонших змін ваги і забезпечення безпеки себе і партнера. Майстри, для яких сприйняття гравітації стало частиною їхньої натури можуть частіше, ніж початківці свідомо проектувати своє тіло в простір. У той же час, навіть в соло імпровізації "контактер" часто зберігає внутрішній центр уваги і поглиненість рухом.

   Використання сферичного простору. (360 градусів) Тривимірні траєкторії в просторі, спіральні, викривлені округлі лінії тіла. Ці траєкторії тісно пов'язані з фізичними завданнями підняття ваги і падінь з мінімальним зусиллям. Підйом по дузі вимагає менше м'язових зусиль, а падіння по дузі зменшує удар. Проходження за інерцією, вагою і потоком руху.

   Вільний, що набирає силу, потік руху в поєднанні з поперемінним активним і пасивним використанням ваги. Контактні імпровізатори часто роблять наголоси на безперервності руху, коли заздалегідь не відомо куди воно може привести їх. Вони можуть активно тягнути, штовхати або піднімати,  слідуючи пориву енергії або пасивно дозволяти інерції захоплювати їх.

   Присутність глядачів. Свідома неформальність презентації, у формі практики або джему. Наближеність до аудиторії, що сидить звичайно в колі без формально позначеної сцени. Особливо в ранні роки танець контактної імпровізації вже відбувався, коли глядачі тільки входили в зал, так що початок вистави був невизначеним. Перформанс нагадує контактний джем, тут відсутні спеціальні сценічне світло, декорації, мізансцени, відсутність сценічного одягу.

   Танцюрист - це звичайна людина. Прийняття поведінкового або природного стану речей, танцюристи, як правило уникають рухів, чітко ідентифікованих з традиційними техніками танцю і не роблять різниці між повсякденними рухами і танцювальними. Вони поправляють одяг, сміються. Кашляють, зачісуються, якщо це необхідно прямо на сцені, вони як правило не дивляться на глядачів.

   Дозволити танцю відбутися. Хореографічні структури організовані в послідовність дуетів, іноді тріо чи великих груп, і майже безперервне фізична взаємодія танцюристів. Такі елементи хореографії, як організація простору, вибір теми руху, використання драматичних жестів дуже рідко використовуються навмисно. Але хореографічні форми виникають все ж з динаміки зміни учасників і неминуче виникають настрої і стани у процесі імпровізації.

   Кожен повинен бути однаково важливий. Відсутність зовнішніх знаків відмінності між танцюристами, таких як порядок виходу, тривалість танцю, костюм. Якість руху в контактній імпровізації підсилює цей ефект.

 

 

 

.

 

 

переглядів: 825

опубліковано: 31.08.2014


Подивитися наступний пост

Контакти

Адреса: 33002,  Рівне,   Кз міський Будинок культури    вул. Соборна, 3Д,
тел. 097 120 46 87, e-mail:  etyka_dance@ukr.net